Alates detsembrist saavad välisriikide kodanikud taotleda e-residendi digi-ID kaarti Eestis ainult 50 euro eest. Selleks peab kaks korda isiklikult külastama Politsei- ja Piirivalveameti teeninduspunkti, esmalt isikusamasuse identifitseerimiseks ja seejärel dokumendi kättesaamiseks. Eesti saatkondades on võimalik e-residentsust taotleda loodetavasti juba järgmisel aastal.
Võimalik praktiline lahendus
E-residentsus võimaldab mitteresidentidele kasutada Eesti digitaalkeskkonda. Nimelt, e-residentsuse omanikul on võimalik: allkirjastada digitaalsel kujul dokumente, asutada ettevõtte, taotleda tegevuslubasid jmt. Ettevõtte asutamise järel on järgmised vajalikud sammud reeglina pangakonto avamine ja käibemaksunumbri taotlemine. Samas, mis puudutab pankasid, siis antud hetkel ei ole Eesti pangad veel valmis e-residentide teenindamiseks. Takistuseks on pankade sõnul ennekõike Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seadus.
Võib-olla lähitulevikus, e-residentsus annab võimaluse teha tehinguid digitaalkeskkonna kaudu. Vahepeal, e-residendid on osade müümisel või ostmisel sama kehvas seisus kui Eestist eemal viibivad eestlased. Osaühingu osade ost ja müük toimub täna digitaalselt ainult Eesti Väärtpaberikeskuses registreeritud osade puhul.
Taotle e-residendi digi-ID siit